TÜP MİDE AMELİYATI

Laparoskopik sleeve gastrektomi yani tüp mide ameliyatı, mide hacminin laparoskopik yöntemle küçültülmesine ve böylece daha az besinle daha fazla tokluk hissetmesi sağlanıyor. Midenin büyük bölümünü oluşturulan , depo kısmı çıkartılarak mide 60-150 ml içeriğe sahip küçük bir tüpe dönüştürülür.

Tüp Mide Ameliyatı

Sindirim sistemi etkilenmez, tokluk hissi arttığı için kişi daha yemeye yönelir, mideye gelen içerik böylelikle azalmış olur.

Laparoskopi de karnın içini görmeyi sağlayan özel bir teleskop aracılığıyla gerçekleştirilir böylece çevre dokular zarar görmez, komplikasyon riski minimuma indirilir.

TÜP MİDE AMELİYATININ AVANTAJLARI

• Laparoskopik olarak yapılabilir, böylelikle yara iyleşmesi daha hızlı olduğu ve hasta daha kısa sürede toparlandığı için hastanede kalış süresi kısalmaktadır.
  • Midenin açlık hormonu (ghrelin) salgılayan dokusu da çıkarıldığı için kişi daha az açlık hisseder, kilo kaybı gerçekleşir.
  • Tüp midede, midenin kapasitesi küçülür ama sindirim sistemi kısıtlanmaz.
  • Sindirim sistemi kısıtlanmadığı için kişi yeterli beslendiği takdirde vitamin ve mineral kayıpları meydana gelmez.
  • Morbid obezite grubuna giren aşılı kilolu kişiler için sonuçlar çok etkilidir.
  • Hastaların tüp mideye alışması mide kelepçesi gibi diğer yöntemlerden daha kolay olmaktadır.
  • Obeziteyle ilişkili olan yüksek kolesterol, tip 2 şeker, uyku apnesi, kolesterol yüksekliği gibi diğer hastalıklarda daha hızlı etkin düzelme sağlar.
  • Tüp mide gerekirse ikinci aşama ameliyatların daha kolay yapılabilmesini sağlamasından dolayı avantajlıdır.

TÜP MİDE AMELİYATINDAN İYİLEŞME SÜRECİ NASILDIR ?

Tüp mide ameliyatında laparoskopik yöntem yani kapalı yöntemle hasar daha az olduğu için iyileşme süresi daha kısadır.Operasyon genellikle yaklaşık 1 saat sürer.Hastanede ortalama yatış süresi 2 veya 3 gündür.Ameliyattan sonra ilk önce serumla daha sonra ağızdan belirli bir süreliğine sıvı beslenmeye geçilir.

Tüp mide ameliyatından sonra ağrı minimaldir.Hastane de şartları içerisinde ve gerekirse rutin olarak ağrı kesici verildiği için, ikinci günden itibaren ağrılar hissedilmemeye başlar.