obezite-tedavisi

Obezite Nedir?

Obezite, vücutta anormal ve aşırı yağ birikmesi olarak vücutta aşırı yağ artımıyla ortaya çıkan, çevresel ve genetik etmenlerin zemin oluşturduğu bir hastalık olarak tanımlanabilir. Diğer bir tanımlama ise obezite vücut yağ dokusunun erkeklerde %25'den, kadınlarda ise %30'dan daha fazla olmasıdır.

Obezite Ölçümü Nasıl Yapılır?

Obezite düzeyini tespit etmek için Beden Kitle İndeksi (Body Mass Index-BMI) kullanılmaktadır. Beden Kitle İndeksi kişinin kilogram cinsinden ağrılığının metre cinsinden boyunun karesine bölünmesi ile bulunan değerdir.

BMI ( kg/m2): Vucut ağırlığı (kg) / Boy2(m)

Obezite Nasıl Tedavi Edilir?

Diyet tedavi, egzersiz tedavisi, davranış değişikliği tedavisi, ilaçla tedavi ve obezite ameliyatıyla tedavi edilir.

1. 18.5 kg/m2’nin altında ise zayıf
  2. 18.5-24.9 kg/m2 arasında ise normal kilolu
  3. 25-29.9 kg/m2 arasında ise fazla kilolu
  4. 30-34.9 kg/m2 arasında ise I.Derece obez
  5. 35-39.9 kg/m2 arasında ise II.Derece obez
  6. 40 kg/m2 üzerinde ise III.Derece morbid obez

Obezite Tedavisi ve Diyet ve Beslenme Hakkında Merak Ettiğiniz Tüm Sorular için Bize Yazın! Sizi Arayalım!

Adınız (Gerekli)

E-Posta (Gerekli)

Telefon (Gerekli)

Mesajınız

Obezite Tedavisinde Cerrahi Yöntemler

Obezite Cerrahisinde Hangi Ameliyatlar Uygulanmaktadır ?

Günümüzde obezite ameliyatları artık en yeni yöntemlerden biri olan ve çok tercih edilen laparoskopik (kapalı) yöntemle yapılmaktadır. Bu yöntemle ameliyat sonrası iyileşme süresi kısalmaktadır. Obezite ameliyatları kendi arasında üçe ayrılmaktadır:

• Kısıtlayıcı ameliyatlar
  • Besin emilimini azaltıcı ameliyatlar
  • Kısıtlayıcı ve besin emilimini azaltıcı ameliyatlar

Besin emilimini bozucu operasyonlar kilo kaybında etkili olsa da, yan etkileri fazla olduğu için fazla tercih edilmemektedir. Obezite cerrahisinde kullanılmakta olan en etkili yöntemler kısıtlayıcı ameliyatlar grubuna giren laparoskopik cerrahi ve sleeve gastektomi (tüp mide) yöntemidir.

Operasyon sonrası hasta beslenme ve diyet uzmanı kontrolünde olmalı ve diyetini bire bir uygulamalıdır. Hastalar obezite ameliyatı sonrası diyetisyen kontrolü altında özellikle yeterli protein , vitamin ve mineral, enerji ihtiyacını karşılamaya yönelik kişiye özel beslenme beslenme programlarını hazırlanır. Bu şekilde hastalarımızın daha uzun dönemde kilo kayıplarının sürdürülmesi, beslenme alışkanlıklarının değiştirilerek ideal ağırlığa yeterli ve dengeli beslenerek kalıcı ve sağlıklı bir şekilde ulaşılması hedeflenir.

Obezite Cerrahisi Kimler için Uygundur ?

Obezite cerrahisi vücut kitle indeksi 40 ve üzerinde olanlar ile 30 ve üzerinde olup, bununla beraber diyabet,hipertansyion,uyku apnesi,kalp hastalıkları,alkole bağlı olmayan karaciğer yağlanması, osteartrit gibi hastanın yaşam kalitesini ve süresini etkileyen hastalara obezite cerrahisi önerilmektedir.Cerrahi, genellikle 18-60 yaş arasında uygulanabilir.

Obezite cerrahisi uygulancak olan hastaların daha önce uzman denetiminde en az 1 yıl diyet ve egzersiz gibi diğer yöntemlerle kilo verneyi denemiş fakat başarılı sonuç elde edememiş olmaları gerekir.

Ameliyat sonrası doktor ve diyetisyenle birebir hasta uyum içerisinde olması gerekir.

Hangi Obezite Ameliyatı Size Daha Uygun?

Obezite ameliyatında tedaviye göre hasta değil, hastaya göre tedavi yöntemi tercih edilir. Bunun için hastanemizde her hasta ayrı olarak değerlendirilir. Hasta için hangi yöntemin uygun olduğu çeşitli muayene ve alınan tetkikler sonucunda belirlenir.

Morbid Obezite Nedir ve Neden Kilo Alırlar ?

Yiyeceklerle alınan enerji miktarı, fiziksek aktiviteler ve metabolizma tarafından harcanan enerjiden fazla olması durumunda zamanla vücutta aşırı yağ birikmesiyle obezite ortaya çıkar. Fakat morbid obezite de olması gerekenden 45,5 kilo veya %100 fazla kilolu olma durumudur. Yani hayati risk teşkil edecek ve komplikasyon oluşturacak kadar fazla kilo alımıdır.

Morbid obezitede eğer hormonal bozukluğu veya ilaçlara bağlı kilo alımı söz konusu değilse bunun nedeni gerektiğinden fazla kalori alımıdır. Bu derecedeki ileri obezite de malesef diyetle bu alışkanlıkların tamamen ortadan kaldırılması ve kalıcı olarak kilo verilmesi mümkün olamamaktadır. Morbid obezlerde en sık karşımıza çıkan durum yo-yo döngüsü olarak adlandırdığımız sıkı diyetler sonucu verilen kilonun daha fazla alımıyla sonuçlanmasıdır.

Bazı kişilerde ise neden morbid obez olukları tam bilinmemekte ve genetik faktörlerin rol oynadığı düşünülmektedir. Morbid obezite de kiloların verilmesini genetik ve çevresel faktörler sınırlandırmaktadır. Bu da bize obezite ameliyatlarının morbid hastalarda en iyi seçenek olduğunu göstermektedir.